BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

Wednesday, 28 March 2012

selamat tinggal kenangan ! !

assalamualaikum

hari ni . aku rasa , aku tak sangka aku dah buat sume ni . korang ingat senang ke nak buat . lama aku kumpul segala kekuatan untuk aku lakukan semua ni . n now . everythng was done . aku dah tak sanggup dihina lagi . di caci . di kata . sekarang aku nak buktikan yang aku tak hidup dalam kenangan dulu2 . aku tak gila2 kenangan dulu . aku still ada maruah . memang aku akan menyesal sikit buat benda ni . sebab dah tak kan ada satu kenangan pon kat aku . tapi aku yakin . ALLAH tahu apa yang aku rasa selama ni . bohong la tak sayang kenangan kita . tapi kalau dah dihina . di bahan . sapa yang tahan . macam la aku ni terhegeh2 sangat . terima kasih sangat2 kat sape yang selama ni dah bahan aku . dah hina aku . memang aku tak dapat balas . tapi Allah maha berkuasa . tak kan ada maaf untuk korang yang kt luar sana yang dah hina aku !!!

SELAMAT TINGGAL KENANGAN

1st of all . aku dah delete sume gambar2 n file yang berkaitan dalam lappy aku . n aku dah kosongkan recycle bin aku . selamat tinggal kenangan . terima kasih sebab pernah bahagiakan aku . terima kasih sebab ajar aku erti ketabahan . erti kekuatan . erti menghargai , erti kesabaran . erti kejujuran , erti kesetiaan . erti persahabatan ! terima kasih atas segalanya . . .



tak cukup dengan tu . aku ade hard copy . so aku bakar pagi ni . puas aku tahan air mata aku masa aku buat benda ni . alhamdulillah aku berjaye . tapi air mata aku jatuh jugak saat aku buat entry ni . sebak . terkilan . aku kena jugak buat semua ni . supaya orang tak hina aku lagi . supaya sume orang tahu aku pon ada maruah diri !


ready untuk dibakar :')

preparation untuk dibakar .

 pack digi aku dulu . bye ~

 start dah :')

hancor lagi hati aku berbanding semua yang hancor ni :')

panas fon aku snap sume ni .
pape pon thanks knangan :)

hum . just say good bye !! 

good bye sweet moment !
album tu tak la bakar . sayang kot . kih3

good bye everything !
thanks coz dah ajar aku segala erti persahabatan n kasih sayang
semoga aku tak menyimpan dendam atas apa yang pernah terjadi dalam hidup aku
aku kena buat semua ni . aku ada alasan aku yang tersendiri 
aku buat bukan ikut nafsu amarah
lama dah aku fikir aku nak buat sume ni
alhamdulillah . dengan izin Allah . semuanya selesai
semoga berbahagia wahai segala kenangan
n aku pon . semoga aku jumpa dengan kenangan yang ikhlas dengan diri aku
n hummmmmm . juz say good bye n be happy shyakilla
aku kan kuat !! kawan2 kan ade . famly pon ada !
so good bye ~
maaf buat semua ni . huhu

Wednesday, 21 March 2012

bersamamu :)

salam .

nak update pic besama bff saya . yang ni sepetang di kolam ade ikan . cantik gler kolam dye . tak tipuu ;)
 hik3 lama nk update tapi malas la , ni pon malas . adoihaii  , bila la nk rjin .

together2 

ngee ~

thats laila . haha g awal sgt . ni je pic yg ade ;p

kredit to syahirah . comey pic ni .
mekasih ummi . tapi kami mmg comey pom ;p

tecca . nak nangis ke ? haha
ok habis dh bgmbar . jom balik .

ni g men boling bersama mereka lagi . cuma laila , tecca n ayu je xdop . g pon sbb nk ilangkan stress . puas hati la walaupon lama gler nk crik parking . huhu

kami je yang gi . huhu

winkk :)

makan dulu b4 maen :)


ok chaiyok3 ummi !
hebat ! hehehe


ni juara berturut2 ni !


ni pon hebat jugak ! ngee

ceh aku pon xkurang hebatnye . nak tahu nape?
tunggu lahh
ade gaya x ? haha
poyo lebih je ni .

ni result dye !
selamat la ummi ! xsmpt snap awal2
2 aku !! juara masuk longkang ! 
hebat kaann ! hahah

btw aku happy ngn korang , luv u all la !!

Monday, 19 March 2012

‎:: KETIKA ALLAH MENCIPTAKAN WANITA ::

assalamualaikum . .

 

Ketika Allah menciptakan wanita,

Malaikat datang dan bertanya, "Mengapa begitu lama, Tuhan?"


Tuhan menjawab, "Sudahkah kamu lihat semua detik yang AKU ciptakan untuknya?"

๑ˆ⌣ˆ๑  Dua tangan mesti di bersihkan, setidaknya terdiri dari 200 bahagian yang boleh di gerakan & berfungsi baik agar dapat mengolah berbagai jenis makanan...
๑ˆ⌣ˆ๑  Mampu memberikan kenyamanan bagi anak-anaknya...
๑ˆ⌣ˆ๑  Mempunyai pelukan yang menyembuhkan rasa sakit hati & kesengsaraan...
๑ˆ⌣ˆ๑  Dan semuanya cukup di lakukan dengan kedua tangan ini...

Malaikat menjawab, "Hanya dengan dua tangan ini?"

"Tetapi...,Engkau membuatnya begitu halus & lembut"



"Ya..., AKU membuatnya begitu lembut, tapi kamu belum dapat bayangkan kekuatan yang AKU berikan kepadanya agar ia dapat mengatasi banyak hal luar biasa"

"Apakah dia mampu berfikir?" Tanya Malaikat

Tuhan menjawab, "Tidak hanya berfikir, dia juga mampu berunding dan mengutarakan pendapatnya

Malaikat itu menyentuh dadanya,
"Tuhan, Engkau buat ciptaan ini kelihatan lemah & rapuh, seolah banyak sekali beban untuknya"



"Itu bukan kerapuhan, itu air mata. AKU berikan padanya supaya dia boleh mengekspresikan kegembiraan, kegalauan, cinta, kesepian, penderitaan, dan rasa bangga"

"Engkau memikirkan segala sesuatunya, wanita ciptaan-Mu ini sungguh menakjubkan"

"Ya....., Harus...!!! Wanita ini mempunyai kekuatan untuk mempersona lelaki...

๑ˆ⌣ˆ๑  Dia dapat mengatasi beban hidup, mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri...
๑ˆ⌣ˆ๑  Mampu tersenyum bahkan ketika hatinya menjerit...
๑ˆ⌣ˆ๑  Mampu tertawa saat hatinya menangis...
๑ˆ⌣ˆ๑  Dia boleh berkorban demi orang yang di kasihinya...
๑ˆ⌣ˆ๑  Dia boleh melawan ketidakadilan...
๑ˆ⌣ˆ๑  Dia bersorak disaat melihat temannya bahagia...
๑ˆ⌣ˆ๑  Hatinya terluka saat melihat kesedihan...
๑ˆ⌣ˆ๑  Dia tahu sebuah ciuman & pelukan dapat menyembuhkan luka...

"CINTANYA TANPA SYARAT"

Malaikat sangat kagum, "Lalu apa kekurangannya?"


Tuhan menjawab, "Hanya satu hal....., Dia terkadang lupa betapa berharganya dia"

**so hargailah wanita , jangan sakiti hatinya . wanita dilahirkan bukan untuk dihina . mereka seperti ibu kita . sayangilah mereka apa adanya :)

Saturday, 10 March 2012

perkahwinan yang aku idamkan ^_^

salam

haish nak final . tp ak xley r study . sem ni ak lngsung xde smngt . ak ase mcm xmo blaja dah . nak kahwin ase . ahaha . men2 jew . penangan citer vanila coklat la ni . hihi . meh la nk cter sal perkahwinan yang aku idamkan

1 . aku nak kahwin mcm ni . . :)

perghh !! aku nak kahwin ngn askar .
tapi aku xmau cikai2 nye .
ak nk kapten ke . tp ade ke yg mude2 n ensem2 .
hahaha , harapan ;p
 leyh kawen lalu bawah pedang 
smart seyhh ! hehehe

2 . aku nakkk . . . 
aku nak kawen ngn tokey kopok lekor !!
hahha , tp aku xmo yang tue cm kt atas tu ! 
hahaha , aku nk yg hensem n mude ,
ade x , hahah
xde la , aku suke mkn kopok .
so aku nk kwen ngn tokey kepok ,
hehehhe

3. nextt :)

aku nk kwen ngn photographer !!
hahah 
setiap saat manis kami bersama
dye leyh tngkp gmbar aku !
sbb aku mmg gler bgmbar 
hahahah
aceceh angan2 tinggi :P

TAPI !!!!
 tak salah nak yang mcm kat atas tu
tp yang penting aku nak yg dapat bimbing aku ke jalan ALLAH
yang ada agamanya .
xensem xpe . leyh ttp lampu ! hahah
ayat ustaz azhar idrus ! org yg pling ak minat ;p


tapi ni sume juz selingan n untuk hiburkan hati aku nih . haha , ak xkeysah sape suami aku nanti . ak terima seadanya . sebab dye takdir aku . tp lau boleyh ak nk yg dpt trme buruk baek aku . yang xkate aku blakang2 , opsss ! hahaha . yang penting dye dpt syg famly aku mcm dye syg fmly dye . yg dapat bimbing aku kejalan yg lurus , yang leyh sabar ngn perangai aku yg degil , keras pale , kuat merajuk , kuat marah . n dpt syg anak2   kami nnt . hehe . dah2 , ni berangan jew ni !! lupakannn ~~ 

Wednesday, 7 March 2012

kila bangga ada ayah macam papa ! kila tak malu pon !

salam .


hari ni aku nak cerita pasal papa . hum . cerita nya bermula begini . aku dah wat eksiden kereta papa . so papa antar service . kete myvi abg bawak g keja . so malam ni papa n mama hantar aku naek lori mcm gmbar kt atas tu . sampai je kolej aku . ada la sekumpulan orang ni gelak2 . aku ni tak la perasan sgt . tiba2 papa tanya mcm ni kat aku . 'KAKAK , KAK MALU KE NAIK LORI PAPA NI . TU TENGOK SEMUA ORANG GELAKKAN' . ya Allah . tak pernah terdetik dalam hati aku , aku malu dengan apa yang papa ada , malah aku bersyukur . dulu famly ak susah sgt . cuma aku tak pernah cerita kt sapa2 . cuma skrng sumenya dah stabil . ak pon pernah merasa susah . ak bukan nya hidup terus2 rasa senang . aku pon penah kena ejek kecik2 dulu . tapi aku tak pernah nak rasa malu . aku faham perasaan papa . papa nak yang terbaek untuk anak2 dia . tapi aku betul2 tak rasa malu pon . malah aku bangga ada ayah macam papa . kerja siang malam susah2 . papa jangan la fikir kila malu . bia la apa orang nak cakap ! tp tak pernah pon kila malu ada ayah macam papa . humm . kila sdeyh la mcm ni . humm . kila bangga taw ada ayah macam papa .dulu kat sekolah sume orang kenal kila pon sebab papa . kami adik beradik tak malu pa . papa jangan risau . kila . adik . boy . sayang mama ngn papa . kila sayang family kite ! kila bangga jadi anak papa ! 

my everything ! my life ! my love !
sayang sangat2 :'(

Monday, 5 March 2012

my siblings :)

assalamualaikum

ni semua adik beradik saya

hari ni saje nak kenalkan orang yang istimewa dalam hidup aku . heee . ak dah anggap dyeowg mcm adk beradik ak sendry . hanya Allah yang tahu mcm mane sayangnye aku kt dyeowg n sayangnya aku dkt persahabatan kami semua . hope Allah kekalkan kasih sayang antara kami dan kekalkan persahbatan kami . aminn .

ini adalah nor syahirah 
umi kami .
dye ni seorang yang sgt lembut n boleyh membimbing kami adk beradik
kami sayang kamu umi !
i love u :)

ini suria binti izani . dye kak long kami .
dye jd kak long sbb dye ade sifat kepimpinan 
i love u :)

adik beradik yang lain :

yang bersama aku ni .
nama dye laila nur nahar bt abdul jabbar
adik aku n best fwen aku
dye ni seorang yang boleyh dipercayai 
n dye ni garang taw 
sape berani ngorat la dye . hahah
i love u :)

ni nabila bt salleh
my adik n my best fwen
dye ni lembut la jgk n memahami orgnye .
i love u :)

my roomate , my adk , my best fwen!
puteri nor ateka natasha bt azmi
rakan setouching aku . ngee~
i love u :)
idayu othman :)
adk sy n kwn rapat sy
pendiam skit dye ni :)
i love u :)

name yg malu2 tutup muke ni dayah
dye mmg sgt 'pemalu' . hahah
dye ni dh mcm mok ak la
kuat ngepek . hehe . pape pon
i love u :)

ha yang ni ..
shila kukun :)
periang je dye nih . jarang tgok dye sdeyh .
i love u :)

lastlyy ! 
adik kami semua !
paling muda dalam fmly kami 
ngee~~
wan nur fatihal
sowey la dik , muke spruh je , 
kakak awk ni lau nmpk cmre nk muke dye je
hahah

ok habislah cerita kami . di sini saya nak mohon kemaafan kt sume adk beradik saya atas segala salah laku yg tak disenangi , yela ak kan kuat touching , hehehe . maaf kalau ade mnyakitkan hati sama ade sedar ataupon tidak . kila sayang awak2 semua . hanya Allah yang tahu mcm mana kila sayang korang semua . hope kasih sayang kita semua kekal sampai bila2 :)

Sunday, 4 March 2012

trust , kepercayaan !!

salam .

entry kali ni tak ade kena mngena dengan yang hidup mahu pon yang mati . tapi macam ada kne mngena . sbb baru dgr ade org dalam radio ni kne tipuu . dengar radio malam2 ni mcm2 hal leyh dgr , luahan perasaan orang lain . ada yang kelakar tu kelakar sangat , lau yang sedih tu sedih sangat . sampai aku lak rasa nak nangis . hahaha
i dun trust you anymore . i dun want to accept u in my life :)
TAK MENYESAL HILANG KAU . TAPI MENYESAL KENAL KAU
**tiba2 je . amek petikan dari luahan rasa dalam radio nuhh .
 marah sungguh orang tu . tapi mmg kesian pon kat dye :(

sekarang dah kul 3. 46 pagi . pagi2 ni ak nak shared pasal kepercayaan . jangan kita terlalu percayakan seseorang tu sebab dye akan jadi orang yang tak boleh dipercayai . pepatah dari mane tah aku copy . so lau tak boley percayakan orang lain . kita nak letakkan kepercayaan kita pada sape ? senang je wahai rakan2 ku , kita letakkan kepercayaan tu pada diri kita sendiri . zaman sekarang ni laen sket . rambut sama hitam . hati lain2 . kalau cakap sal kepercayaan mesti ade pasal penipuaan . nak tnya lah kan . sape pernah kena tipuu ! sape2 pon penah kne tipu . tak kiralah dari ahli keluarga ke . kawan2 ke . orang yg kita sayang ke . pe perasaan bila kena tipu . sakit hati ke gembira ? pandai2 lah kawan fikir2 kan ye . tapi kan ape perasaan kawan2 kalau orang yang menipu kita tu tak tahu yang kita dah tahu yang dye tipu kita . aduii berbelit sungguh . haha . tu laa . susah nak percaya orang ni . percaya diri sendiri sudah lah kan . bagi kawan2 yg penah kena tipu tu . cakap mcm ni je lah ea ....

wahai encik blablabla
kita tak jumpa kat dunia tak pa 
mari kita berjumpa di akhirat pulak 
heheheh


so jangan nak frust sgt la bler kne tipu . bawak2 bersabar la ea . ingat Allah tu maha adil . setiap perbuatan manusia ada balasan walaupon sekecil zahrah . n macam tu jugak bila kepercayaan yang kita bagi dikhianati . tapi orang cakap . kemaafan tu sangat bernilai . tapi orang yang tak makan saman ni boleyh ke diberi kemaafan . so fikir2 lah wahai dunia yang fana . hum demam2 mcm ni byk pulak idea yang terlintas kt pale otak ni . konon nak simpan . hampehh . . . so berhati2 lah apabila memberi kepercayaan :)

bila diri digelar perempuan !

assalamualaikum .

1st entry . tibe ase nk update nih . jadi  perempuan ni xla senang . xla susah . tapi kite kenelah beringat2 sikit .
so.... bila diri digelar perempuan . .


wanita . .
kenalah jaga adap sopan .
kalau bercakap xley kasaq2
tapi betul ke ? ak rilex je kasaq 
ngeh3 . senang cakap kne lah bersopan santun . .

wanita . . 
kena jaga pemakaian anda .
jangan bagi lelaki terbeliak mata nohh :)

wanita . .
kenalah pandai masak
org2 tua cakap lau tak pandai masak tak ley kawen
betui ka ?? so kena belajar dari sekarang !
ngeee ~~

wanita . .
kenalah ada jiwa kental !
kne jadi seorg yang kuat
tak keysah la dpt ujian mcm mane pown
so gulz , u have 2 be strong dear !

wanita . .
kena pandai kemas umah .
tak tahu la sbb apa .
sbb orang2 tua cakap ..
lau tak pandai mngemas tu bkn perempuan namanya
tapi ak takde la pandai sgt kemas umah~~

wanita . .
jangan menitiskan air mata 
hanya kerana lelaki yg belum sah mnjdi suami anda .
sebab kalau menitis terlebih sangat . .
kamu akan menyesal .
**fikir sendiri la sbb nye nape

wanita . .
bersiap sedialah menjaga keluarga anda suatu hari nanti
lagi2 bila dh mendirikan umah tanga 
**tiba2 je , , xde idea . haha


banyaknye nak update . hahaha . simpan lu la . rlex2 . karang tak de idea lak . so ta mo post bnyak2 :)

BeLoG ShYakiLLa RaZaK

assalamualaikum . . .

 ni adaptasi dari blog lama aku . blog lama aku tu dah pon selamat ak delete sebentar tadi . ngee . kali ni ase nk wat blog yang betol2 . untuk dikongsi bersama2 . yela sebab dulu blog ak 2 hanya orang tertentu je leyh tgok . so mcm tak best je kan . so kite delete la blog tu . so this my new blog . harap  rakan2 leyh bagi tunjuk ajar kt aku nih . insyaAllah pengisian blog ni dpt dikongsi bersama2 rakan semua . tiada perngisian yang akan mengaibkan mana2 pihak . insyaAllah . nk bagi intro kew ? mcm xpayah je kan . tapi xpela , kite intro sikit . nama aku nurul shyakilla binti abdul razak . sape2 ase xberkenan ngn blog aku boley lah bla awal2 yep ^^, opps terkasar sudehh . emm tak tahu lak nak tulis mende . lets see owner BeLoG ShYakiLLa RaZaK :)
ambe mmg xcomey ponn ! hehe .


salam perkenalan n sila beri tunjuk ajar kat aku okeyh . peacee no war . always make ur self happy yup :)